سایت پترونامور، شرکت فروش انواع شیر توپی در ایران میباشد. برای آشنایی با انواع شیر های توپی و کاربرد آن ها در صنعت با مقاله زیر همراه باشید.

قیمت شیر توپی

فروش شیر توپی

شیر توپی با نام بال ولو گازی یا شیر گازی نیز شناخته میشود. شیر های توپی یا بال ولو ها یکی از مهم ترین شیر آلات صنعتی میباشند. این وسیله برای باز و بسته کردن و قطع و وصل کردن جریان سیال کاربرد دارد. یکی از مزایای شیر توپی در این است که با یک چرخش نود درجه دسته باز یا بسته میشوند. این گونه شیر آلات استحکام بالایی دارند. یکی از تفاوت هایی که شیر توپی با شیر دروازه ای و شیر گلوب دارد، طراحی متراکم و مناسب آن است.

حال میخواهیم به معایبی که یک شیر توپی میتواند داشته باشد بپردازیم. شیر های توپی یا بال ولو ها قابلیت تنظیم و کنترل جریان را ندارند و نمیتوانند جریان را تعدیل کنند. شیر های توپی تنها میتوانند جریان را به طور کامل قطع یا وصل کنند. اگر به هر دلیلی شیر توپی در حالت نیمه باز قرار گیرد مجب فرسایش و خرابی شیر میشود. از شیر های توپی نمیتوان برای سیالات مایع و جامد استفاده کرد. زیرا باعث رسوب و نشت دریچه شیر میشود. شیر های توپی برای گاز ها بسیار کاربرد دارند به همین دلیل به آن ها شیر گازی گفته میشود.

تمیز کردن شیر های توپی ممکن است کمی مشکل باشد. البته شیر های توپی که از نوع ورودی بالا طراحی شده اند این مشکل را ندارند. در شیر های توپی برای باز و بسته شدن جریان از یک اهرم استفاده میشود. وقتی اهرم هم تراز لوله است شیر باز است و زمانی که اهرم عمود بر لوله است شیر بسته میباشد. شیر های توپی یا بال ولو ها از دسته شیر آلات چرخش ربع گرد میباشند.

خرید بال ولو گازی

قیمت بال ولو گازی

شیر توپی تشکیل شده از بخشی به نام توپ است که این توپ دارای یک مجرا میباشد. هنگامی که مجرای توپی کاملا با دو انتهای شیر هم تراز شود جریان باز است و هنگامی که ین مجرا عمود بر دو انتهای لوله شود شیر بسته میشود. شیر توپی از نظر عملکرد با شیر دروازه ای تفاوت دارد. این تفاوت مربوط به طراحی و فشردگی بدنه این دو نوع شیر است. در شیر توپی یک توپی با مجرای خود عامل باز یا بسته شدن جهت جریان است در حالی که در شیر دروازه ای یک دیسک این وظیفه را بر عهده دارد.

بال ولو ها از نظر طراحی با شیر های گلوب نیز تفاوت دارند. شیر های توپی به اندازه شیر های گلوب در اندازه گیری جریان دقیق نیستند. اگر شیر گلوب برای مدتی در حالت نیمه باز قرا بگیرد مشکلی ایجاد نمیشود در صورتی که اگر همین مشکل در شیر های توپی وجود داشته باشد سریع خراب شده و آسیب میبیند. در ادامه با انواع شیر توپی آشنا میشوید.

شیر توپی فلوتینگ نوعی از بال ولو هاست که در آن توپی در مایع معلق میباشد. این نوع شیر توپی طراحی سبک و اقتصادی دارد و امکان باز و بسته کردن جریان را به صورت دو طرفه دارد.شیر های ترونیون نوعی دیگر از بال ولو ها میباشند که بر خلاف شیر های فلوتینگ در اندازه هیچ محدودیتی ندارند. شیر های ترونیون در مقایسه با شیر های لوتینگ دارای گشتاور کمتری میباشند. شیر های توپی به دو دسته ورودی بالا و ورودی جانبی تقسیم میشوند. شیر های توپی ورودی بالا از نوع دیگر گران تر است زیرا طراحی و مونتژ آنها بسیار زمان بر است.

سایت پترونامور عرضه کننده ی انواع شیر های توپی یا همان بال ولو ها با کیفیت تضمینی و قیمت مناسب است. برای اطلاع از قیمت و سفارش محصول با مدیر فروش در تماس باشید.