در این مقاله میخواهیم به بررسی اتصال عایقی و قیمت و کاربر های آن بپردازیم. برای آشنایی با این وسیله با مقاله زیر همراه باشید.

اتصال عایقی

اتصال عایقی چیست؟ یکی از تجهیزات خاص است که باعث جدا شدن جریان الکتریکی از خط اصلی میشود. این تجهیز برای قسمت هایی استفاده میشود که به حفاظت کاتدیک نیازی ندارند. اتصالات عایقی طبقه بندی مخصوص خود را دارند. این طبقه بندی بر اساس مقدار مقاومت الکتریک و دی الکتریک، فشاری کاری نوع سیال  و جنس بکار رفته در اتصالات عایقی میباشد. از اتصالات عایقی برای انتقال نفت و گاز و سیالات دیگر از طریق خط لوله برای مصارف خانگی و صنعتی استفاده میشود.

نقشه های فنی و ویژگی های الکتریکی و مکانیکی اتصالات عایقی توسط کارشناسان بخش تولید به دقت مورد بررسی قرار میگیرد. اتصالات عایقی جایگزین بسیار مناسبی برای فلنج های عایقی میباشند. اتصالات عایقی از هر گونه تعمیر یا هزینه نگهداری بی نیاز هستند به این دلیل که طراحی و ساختمان یکپارچه ای دارند.

روی اتصالات عایقی یک برچسب مخصوص قرار دارد که شناسایی و رد یابی اتصال عایقی توسط این برچسب مخصوص انجام میشود. اطلاعات روی این برچسب شامل سایز، فشار، ضخامت، جنس و شماره اتصال است. در ساخت بدنه اتصال عایقی از فلزات و مواد ضد خوردگی استفاده میشود. قبل از عرضه این دسته از تجهیزات آنها را مورد آزمایش قرار میدهند. این آزمایش ها شامل اندازه گیری مقاومت شکست، اندازه گیری مقاومت الکتریکی، تست فشار هیدرواستاتیک، آزمون جوش نهایی میباشند.

یکی از پارامتر های مهم در تولید اتصالات عایقی، استفاده از فلنج های فورج شده به جای فلنج های ریخته گری شده است. استفاده از فلنج های فورج شده به دلیل فشار کاری اتصالات عایقی است. بررسی تمام مراحل تولید اتصالات عایقی توسط کارشناسان  و متخصصان این صنعت باعث افزایش طول عمر و مقاومت این محصول در هنگام استفاده ی مصرف کننده میشود.

اتصال عایقی

 

اتصالات عایقی اتصالی با مقاومت بسیار بالا میباشند که باعث کاهش جریان و افزایش کارایی سیستم های کاتدی محافظتی میشود. اتصالات عایقی برخلاف فلنج های عایقی که مونتاژ  آزمایش آنها به صورت میدانی است ، به صورت کارخانه ای مونتاژ میشوند و به شکل الکتریکی در مراحل مختلف مورد آزمایش قرار میگیرند. اتصالات عایقی بدون چفت و زبانه، نیازی به تعمیر و نگهداری ندارد به همین دلیل برای نصب و کارگزاری زیرزمینی بدون هیچ اختلالی کاربرد دارد.

قسمت جوشکاری شده ی اتصالات عایقی حت با گذشت مدت زمان طولانی همچنان یک اتصال محکم و امن باقی میماند بدون اینکه متلاشی یا جدا شود. نصب اتصالات عایقی بدون استفاده از پیچ صورت میگیرد و از این محصول برای عایق نمودن بخشی از سازه که تحت حفاظت کاتدی است استفاده میشود. به دلیل اینکه در کارخانه بار ها مورد آزمایش و بررسی قرار میگیرد هنگام استفاده نیازی به پیش مونتاژ ندارد.

اتصالات عایق را میتوان بدون هیچ محدودیتی روی زمین یا به صورت مدفون در خاک مورد استفاده قرار داد. استفاده از اتصال عایقی باعث کوتاه شدن اتصالات و حذف انواع واشر، پیچ و پوشش های عایقی میشود. قیمت اتصال عایقی در مقایسه با قیمت کیت فلنج عایقی کمتر است. برای سفارش این تجهیز و اطلاع از قیمت آن با مدیر فروش در تماس باشید.