قیمت خرید انواع فلنج برای اتصالات فلنجی در مرکز پترونامور قابل استعلام است. برای اطلاع بیشتر در رابطع با فلنج و کاربرد آن با مقاله زیر همراه باشید.

قیمت خرید فلنج

فلنج چیست؟ بررسی انواع فلنج

فلنج چیست؟ فلنج به قطعاتی از جنس فولاد گفته میشود که برای اتصالات به کار میرود. برای اتصال لوله ها روش های مختلفی وجود دارد. مانند جوش کاری قطعات. اتصالات فلنجی یکی دیگر از انواع اتصالات میباشد. یکی از مزایایی که اتصالات فلنجی دارد قابلیت جداسازی قطعات آن میباشد.

اگر شما بخواهید دو لوله را که به یک دیگر وصل هستند تعمیر یا تعویض کنید، باید آنها را برش داده و پس از تعمیر دوباره آنها را به یکدیگر جوش دهید. اما اگر از اتصال فلنجی استفاده کنید میتوانید برای باز کردن اتصال از پیچ و مهره استفاده کنید. در روش اتصال فلنجی لوله ها به کمک پیچ و مهره به یکدیگر وصل میشوند. جهت جلوگیری از نشت، از واشر آب بندی استفاده میشود.

فلنج ها در اتصال لوله ها به تجهیزات دیگر مانند مخزن تحت فشار، کمپرسور ها و پمپ ها کاربرد دارند. هم چنین در اتصال به شیر ها و تجهیزاتی که بعدا نیاز به تعمیر دارند. قیمت اتصالات فلنجی از اتصالات جوشکاری بیشتر است اما به دلیل مزیت هایی که نسبت به اتصال جوشی دارد بیشتر مورد استفاده قرار میگیرد. در ادامه با انواع فلنج آشنا میشوید.

فلنج با سطح ساده اولین نوع فلنجی است که میخواهیم در رابطه با آن صحبت کنیم. این فلنج ها زمانی مورد استفاده قرار میگیرند که در سیستم دو عدد فلنج لازم باشد. هم چنین فلنج سطح ساده برای اتصالات آبی مورد استفاده قرار میگیرد.فلنج های چدنی و فولادی معمولا از همین نوع هستند.

فلنج نر و ماده یک نوع دیگر از فلنج است که حتما به صورت جفتی میباشد. این فلنج دارای دو صفحه است که یکی از این صفحه ها برآمده و دیگر تو رفته است. این سطوح با نسبت های خاصی طراحی و ساخته میشوند.

قیمت خرید فلنج

قیمت خرید فلنج چقدر است؟

خرید اینترنتی و حضوری انواع فلنج با اندازه های مختلف در مرکز پترونامور امکان پذیر است. شما عزیزان میتوانید برای خرید فلنج با مدیر فروش مرکز پترونامور در تماس باشید.

فلنج سطح برجسته نوعی فلنج است با یک واشر صاف مهر و موم شده است. این نوع فلنج از جنس مواد سازگار با طبیعت تولید میشود. در این نوع فلنج ها ، هر کدام از فلنج ها دارای سطح برجسته هستند. فلنج گلودار جوشی گونه ای دیگر از گروه اتصالات فلنجی میباشد. این نوع فلنج دارای گردنه ی مخروطی است، شعاع این گردنه مخروطی با انتهای لوله برابری میکند. این نوع فلنج با جوش دادن نصب میشود و این یکی از معایب این نوع فلنج میباشد.

فلنج های جوشی گلودار در فشار های بالا و دماهای زیر صفر استفاده میشوند و کاربرد دارند. نوعی دیگر از فلنج به نام فلنج های اوریفیس وجود دارد که نوعی دیگر از فلنج های گردن دار است. این فلنج ها برای مسدود کردن جریان یا کاهش فشار استفاده میشوند.

فلنج ها برای اتصالات لوله ها به تجهیزاتی مانند پمپ ها، مخازن فشار، کمپرسور هاو … به کار برده میشوند. از اتصال فلنجی برای تغییر متریال در لوله نیز استفاده میشود. از فلنج در اتصال شیر هایی که نیاز به تعمیر پیدا خواهند کرد استفاده میشود. در ادامه با انواع فلنج آشنا میشوید. فلنج سطح ساده یکی از انواع فلنج ها میباشد که به صورت جفتی وجود دارد یعنی برای اتصال از دو عدد فلنج استفاده میشود. کار برد این نوع فلنج برای اتصالات آبی استفاده میشود. سطح دو فلنج مورد استفاده در این نوع اتصال باید صاف باشد. جنس فلنج های سطح ساده معمولا از جنس فولادی یا چدنی است. نوعی دیگر از اتصال فلنجی وجود دارد که در آن از دو فلنج نر و ماده استفاده میشود. این اتصال نیز جفتی است و حتما باید یکی از فلنج ها سطح تو رفته و دیگری دارای سطح بر آمده باشد.