خرید اینترنتی شیر سماوری که به آن پلاگ ولو نیز گفته میشود، در فروشگاه پترونامور با قیمت مناسب امکان پذیر است. برای آشنایی با انواع شیر سماوری و اطلاع از کاربرد و قیمت آن با مقاله زیر همراه باشید.

خرید شیر سماوری

قیمت شیر سماوری

کاربرد شیر سماوری در سرویس های هوا، بخار و گاز و در سیستم های خطوط لوله های گازی و لوله های نفتی میباشد. از شیر های سماوری در کاربرد های مربوط به سنگ های معدنی، ذغال سنگ، گل و لای  فاضلاب نیز مرسوم است. سه نوع شیر سماوری به نام شیر رگولار، شیر ونتوری و شیر پترن وجود دارد. در شیر های سماوری که جدید تولید میشوند معمولا پلاگ را بر عکس حالت قدیمی قرار میدهند.

انواع اتصالات در شیر های جوشی عبارتند از اتصال فلنجی که با استفاده از دو فلنج و تعدادی پیچ و مهره انجامم میشود. اتصال RF که نوعی دیگر از اتصالات شیر جوشی میباشد که سطح آن کمی برآمده است و باعث آب بندی بهتر میشود و از آن در فشار های بالا تر استفاده میشود. اتصال نوع FF نوعی دیگر از اتصال است که سطحی صاف و بدون برآمدگی دارد و برای فشار های پایین مورد استفاده قرار میگیرد.

اجزای داخلی شیر سماوری عبارتند از بدنه، پلاگ، استم، عملگر آچاری، درپوش فوقانی، در پوش تحتانی و شیر گریس خور. نام دیگر شیر های سماوری جوشی، شیر گازی یا شیر مخروطی است. شیر های گازی به دو دسته کلی تقسیم میشوند: شیر هایی که نیاز به روغن کاری دارند و شیر هایی که به روغن کاری نیاز ندارند.

جنش شیر های سماوری جوشی میتواند از برنج و چدن باشد. شیر سماوری جوشی در دسته بندی شیر آلات جزء دسته شیر های قطع و وصل هستند. طراح بدنه این شیر ها به صورتی میباشد که دارای افت فشار کمی است. شیر سماوری جوشی جزء دسته شیر های ربع گرد است. شیر سماوری از نظر نوع بدنه به دو دسته شیر سماوری استاندارد و شیر سماوری وارونه تقسیم میشود.

خرید شیر سماوری

خرید شیر سماوری جوشی

شیر سماوری جوشی برای قطع و وصل کردن جریان استفاده میشود مجرا بند شیر سماوری حالت مخروطی شکل دارد. مجرا بند شیر های سماوری یک سوراخ وجود دارد. با چرخاندن دسته شیر، مجرای شیر با ورودی  و خروجی شیر هم راستا شده و مسیر جریان باز میشود. ظرفیت شیر های سماوری جوشی بستگی به قطر دهانه مجرا بند دارد.هر چه قطر ورودی و خروجی شیر بیشتر باشد بازده شیر نیز کمتر است.

در شیر سماوری قطعه ای به نام پلاگ وجود دارد که تاثیر بسزایی در عمر شیر دارد. پلاگ ولو ها به صورت کلی به دو دسته تقسیم میشوند. پلاگ ولو با توپی استوانه ای و پلاگ ولو با توپی مخروطی.

شیر های سماوری که به روغن کاری نیاز دارند، در مواردی که به باز و بسته کردن خط نیاز است استفاده میشوند. از این شیر ها همچنین زمانی که رسوبات و مواد جامد در خط وجود دارند بهره برداری میشود. با تزریق گریس به شیر روان کاری عملی میشود و باعث آببندی مطلوب میشود. از مزیت هایی که شیر های سماوری نیازمند به روغن دارند، تعویض راحت و آسان نشیمن شیر، جلوگیری از اصطکاک بین قطعات، و جلوگیری از اکسیداسیون دیواره شیر میتوان اشاره کرد.

شیر های سماوری که به روغن کاری نیازی ندارند، در سیستم هایی کاربرد دارد که دور از دسترس مثلا زیر زمین هستند. شیر آلات مخروطی یکی از مواردی است که در آنها از شیر سماوری استفاده میشود. از مزیت هایی که شیر های سماوری دارند میتوان مقاومت بالا و ارزان و به صرفه بودن آن را نام برد. بیشترین مورد استفاده از شیر سماوری خطوط سیالات حساس است.

برایی اطلاع از قیمت شیر سماوری و خرید آن با مدیر فروش در تماس باشید.