تولید شیر های توپی یا بال ولو ها در این سایت صورت میگیرد. برای آشنایی بیشتر با این محصول مقاله زیر را مطالعه نمایید.

تولید شیر های توپی

معرفی بال ولو

بال ولو ها یا شیر های توپی یک نوع شیر از دسته شیر های ربع گرد میباشد. این شیر ها با چرخش یک توپ کروی کار میکنند.

چرخش گوی کروی باعث قطع و وصل شدن جریان در شیر توپی میشود. محل عبور جریان سیال از درون این توپ کروی است. تا زمانی که دسته شیر توپی به اندازه 90 درجه نچرخد شیر عمل نمیکند. شیر های توپی یا بال ولو ها مزایایی نسبت به همسانان خود دارند. این شیر ها درباز و بسته شدن سریع عمل میکنند. قطعات شیر های توپی یکپارچه هستند  و نیازی به روان کاری ندارند. شیر های توپی وزن کمی دارند. در شیر های توپی میتوان جهت جریان را به سرعت تغییر داد. برای باز و بسته کردن بال ولو ها گشتاور پایینی مورد نیاز است. بال ولو ها قیمت پایین تری نسبت به سایر شیر ها دارند. در شیر توپی استیل ممکن است جنس قطعات داخلی متفاوت از جنس بدنه باشد.

در بال ولو های استیل بازه تحمل دمایی یکسان و برابر با 400 درجه فارنهایت است. در این جا نوعی شیر توپی به نام شیر توپی ترنیون را به طور کامل مورد بررسی قرار میدهیم. مواردی که جزء طراحی بال ولو ترنیون میباشد شامل بدنه، بال، استم و آب بندی آن، طراحی ایمنی آتش، طراحی ضد بار الکتریسیته، سیستم آب بندی اضطراری، تخلیه فشار خودکار.

تولید شیر های توپی

بدنه شیر توپی ترنیون

برای نصب شیر به خط لوله از مهره و استادبولت استفاده میشود. این ساختار علاوه بر این که استحکام را افزایش میدهد، باعث سرعت در نگهداری و نصب سرویس های دوره ای شیر توپی میشود. دسته ای از شیر های توپی شیر های جوشی هستند که با جوش نصب میشوند. برای نصب شیر های جوشی نوع جوش باید بیشترین استحکام را برای نگه داشتن شیر به خط لوله داشته باشد. در آب بندی بدنه نباید هیچ گونه نشتی در اتصالات بدنه وجود داشته باشد.

در شیر های ترنیون سیترینگ ها شناور مباشند و به وسیله ی فشر شیر به سمت بال حرکت داده میشوند تا آب بندی انجام شود. سیت های آب بندی در شیر های ترنیون با توجه به دما و فشار کاری متناسب با مکانی که استفاده میشوند کاربرد دارند. در تمام شیر های ترنیون زمانی که فشار 1/33 برابر فشار خود شیر بالا تر رود، فشار داخل شیر به صورت اتوماتیک تخلیه میشود.

در شیر های ترنیون بال ثابت است و دو عدد سیت رینگ شناور میباشند. سیت رینگ در راستای محور بال حرکت میکند. بال ها در شیر ترنیون با پوشش نیکل کارمیکنند.

تولید شیر های توپی

قیمت شیر های توپی ترنیون

در شیر های ترنیون به ساقه شیر استم گفته میشود. این ساقه برای انتقال نیروی چرخشی از دسته به بال به کار میرود. در هنگام خرابی شیر توپی میتوان از سیستم آب بندی اضطراری میتوان آب بندی موقت شیر توپی را انجام داد. در شیر های ترنیون نوعی طراحی با نام طراحی تخلیه فشار خودکار ایمن وجود دارد. این طراحی به صورتی است که موقع بسته بودن شیر و افت فشار ورودی، فشار درون شیر کاسته میشود.

طراحی ایمنی آتش در شیر های توپی به گونه ای است که زمانی که شیر در معرض آتش قرار میگیرد و قطعات غیر فلزی آن در معرض آتش قرار میگیرد، عمل آب بندی به روش فلز روی فلز انجام میشود. در این گونه شیر ها ایمنی در مقابل آتش قبل از عرضه تست شده و دارای گواهینامه استاندارد محصول میباشد.

برای سفارش شیر توپی گازی استاندارد با مدیر فروش این سایت در تماس باشید.