خرید بال ولو به صورت اینترنتی در مرکز پترونامور امکان پذیر است. برای اطلاعات بیشتر در رابطه با بال ولو ها و کاربرد های آن در صنعت و همچنین اطلاع از نحوه سفارش این محصول و اطلاع از قیمت آن با مقاله زیر همراه باشید.

خرید شیر توپی

خرید اینترنتی بال ولو

شیر های توپی یا بال ولو ها در دسته شیر آلات گازی هستند که در صنایع مختلف به خصوص در صنعت پتروشیمی جزء مهم ترین شیر های به کار برده شده میباشند. شیر های توپی یا بال ولو ها برای قطع و وصل جریال سیال در خط لوله به کار برده میشوند. این سیال میتواند نفت ، گاز، بخار و… باشد. شیر های توپی با یک حرکت چرخشی ربع گرد یا نود درجه به سرعت باز یا بسته میشوند. شیر های توپی برخلاف شیر های دروازه ای یا گیت ولو ها دارای یک طراحی متراکم و کم حجم هستند. از ساختار محکم بال ولو ها بدون نیاز به نیروی گشتاوری بالا میتوان اطمینان حاصل کرد. شیر های توپی یا بال ولو ها تنها برای باز و بسته کردن جریان طراحی شده اند و نمیتوانند به تنظیم، تعدیل یا کنترل جریان بپردازند.

از شیر های توپی نمیتوان برای عبور مایعات یا سیالات جامد استفاده کرد. زیرا ممکن است ذرات آن ها در بدنه شیر رسوب کند و موجب اختلال در عملکرد مناسب شیر توپی شود. شیر های توپی تنها برای عبور سیالات گازی مناسب هستند. به همین دلیل است که بال ولو ها در دسته ی شیر های گازی دسته بندی میشوند. تمیز کردن محیط درونی شیر های توپی ممکن است دشوار باشد، البته به جز شیر های توپی ورودی بالا. شیر های توپی را با توجه به نوع دسترسی به قسمت توپی داخل شیر، به دو دسته ی شیر های توپی ورودی بالایی و شیر های توپی ورودی جانبی تقسیم میشوند. شیر های توپی ورودی جانبی دسترسی به قسمت توپی شان از کناره ی شیر امکان پذیر است و شیر های ورودی بالا از قسمت بالایی شیر توپی.

برای خرید بال ولو و سفارش آن با مدیر فروش مرکز پترونامور در تماس باشید.

خرید بال ولو

قیمت عمده شیر توپی

باز بودن، بسته بودن یا نیمه باز بودن شیر توپی یا بال ولو را میتوان با بررسی وضعیت اهرم مورد بررسی قرار داد. زمانی که اهرم هم تراز لوله است، شیر توپی باز است و زمانی که اهرم عمود بر خط لوله باشد، شیر توپی بسته است. اگر اهرم در هر حالتی غیر از این دو حالت قرار بگیرد شیر توپی در حالت نیمه باز یا تعدیل قرار گرفته است. شیر های توپی با بال ولو ها اگر مدت زیادی در حالت نیمه باز قرار بگیرد آسیب دیده و خراب میشود. زیرا همانطور که گفتیم، شیر های توپی برای تعدیل جریان طراحی نشده و مناسب نیستند..

شیر توپی درون خود قسمتی به نام توپی دارد. این توپی دارای یک مجرا میباشد. زمانی که مجرای توپی بال ولو ها با دو انتهای شیر همتراز باشد، شیر توپی باز است و زمانی که مجرای توپی عمود بر دو انتهای لوله باشد، مسیر جریان در شیر توپی بسته است. شیر توپی یا بال ولو، شیر دروازه ای یا گیت ولو و شیر گلوب یا شیر کروی هر سه در دسته ی شیر های گازی قرار دارند. اما این شیر آلات از نظر نوع عملکرد و ساختار با یکدیگر تفاوت هایی دارند. در شیر دروازه ای باز و بسته شدن جریان سیال توسط یک دیسک انجام میشود در حالی که در شیر توپی از یک توپی برای این کار استفاده میشود. شیر های گلوب یا کروی مخصوصا برای تنظیم جریان سیال طراحی شده اند در حالی که شیر های توپی تنها محدود به قطع و وصل جریان میباشند.