این سایت فروشگاه اینترنتی کنتور های گازی با کیفیت میباشد. برای آشنایی با کنتور گاز و انواع آن و همچنین خرید آنها با این مقاله کوتاه همراه باشید.

فروشگاه کنتور گاز

خرید کنتور های گاز

کنتور های گاز وسیله و ابزاری برای اندازه گیری جریان گاز میباشند. اندازه گیری حجم سوختی گاز وظیفه ای است که این ابزار کارآمد بر عهده دارد. کنتور ها در ساختمان های تجاری، مسکونی و صنعتی استفاده میشوند. محل نصب کنتور ها در زمان گذشته در درون خانه ها بود. اما در دهه های اخیر کنتور ها به خارج از خانه ها و مجتمع ها انتقال یافتند. البته هنوز در خانه های قدیمی کنتور درون خانه ها نصب است.

اندازه گیری حجم گاز ها از اندازه گیری حجم مایعات و سیالات سخت تر است. زیرا اندازه گیری حجم گز تا حد زیادی به فاکتور هایی مثلل دما و فشار وابسته است. البته کنتور هایی امروزه وجود دارند که حجم گز را بدون نیاز به اندازه گیری دما و فشار گزارش میدهند.

کنتور های گازی در طرح ها و مدل های متنوعی تولید میشود. نوع کنتور گاز بستگی به کیفیت گاز عبوری، مقدار آن، دما و فششار و گرمای گاز دارد. در ادامه با انواع کنتور گاز آشنا خواهید شد.

فروشگاه کنتور گاز

انواع کنتور

یکی از انواع کنتور های گازی موجود در بازار کنتور گاز دیافراگمی است. کنتور های دیافراگمی متداول ترین و بیشترین کنتور های بازار هستند. این نوع کنتور ها در تمام تاسیسات تجاری و مسکونی دیده میشوند. در کنتور های دیافراگمی دیافراگم های متحرکی وجود دارند که در یک یا دو محفظه قرار میگیرند.

با جریان یافتن گاز در کنتور، این محفظه ها به صورت پیاپی از گاز خالی و پر میشوند. کنتور های گاز دیافراگمی از دسته کنتور های جا به جایی مثبت میباشند.

کنتور گاز روتاری یا کنتور گاز چرخشی نوع دیگر از کنتور های گازی میباشد. کنتور چرخشی دارای قابلیت تحمل فشار بیشتری را نسبت به کنتور های دیافراگمی دارد. این کنتور ها همچنین قادر به اندازه گیری حجم بیشتری میباشند. در کنتور روتاری دو عدد روتور به شکل 8 موجود است که به آنها پیستون یا پروانه نیز گفته میشود.

این روتور ها در تراز دقیقی درون کنتور میچرخند. چرخش این پیستون ها یا پروانه ها، باعث ایجاد یک جریان متوسط گاز در کنتور میشود. این حرکت چرخشی به عنوان عنصر اصلی جریان به حساب می آید.

یکی دیگر از انواع کنتور های گاز، کنتور گاز اوریفیس میباشد. در این کنتور یک خط لوله موجود است که با نام صفحه اوریفیس، موجب افت فشار میشود. این خط لوله گفته میشود که بر جریان تاثیر مستقیم میگذارد. به دلیل نبودن قطعه های متحرک و استفاده آسان کنتور های اوریفیس، این نوع کنتور معمولا در صنعت کاربرد زیادی دارد.

فروشگاه کنتور گاز

فروشگاه کنتور گاز

تور گاز توربینی یک نوع دیگر از کنتور است. این نوع کنتور حجم عبوری گاز را با استفاده از اندازه گیری سرعت آن محاسبه و گزارش میکند. درون این کنتور یک توربین کوچک وجود دارد هک سرعت گاز را اندازه میگیرد. به دلیل وجود و کاربرد همین توربین است که این نوع کنتور به کنتور توربینی معروف میباشد.

کنتور های فراصوتی با نام کنتور های آلتراسونیک در بازار هستند. پیچیدگی این کنتور ها در طراحی بیشتر از سایر کنتور ها میباشد. این کنتور ها پرازش و محاسبات بسیار دقیقی در اندازه گیری و گزارش جریان گاز دارند. حال میخواهیم بدانیم نحوه اندازه گیری سرعت گاز در کنتور های فراصوتی چیست؟ این کنتور ها سرعت گاز را به کمک اندازه گیری سرعت صوت اندازه میگیرند.

کنتور های گاز آلتراسونیک گران قیمت هستند اما عملکرد بسیار خوبی دارند. این کنتور ها در دبی و فشار بالا بسیار خوب عمل میکنند.

شما عزیزان میتوانید برای سفارش کنتور و اطلاع از قیمت با مدیر فروش در تماس باشید.